חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תשלום מנהרות הכרמל

מגוון אפשרויות לביצוע התשלום - מדריך מרכז שירותים לציבור

מנהרות הכרמל נפתחו לציבור הרחב בשנת אלפיים ועשר. זהו אחד הפרויקטים ההנדסיים המורכבים והמודרנים בתחום התחבורה במדינת ישראל. על הפרויקט העצום הייתה אחראית קבוצת כרמלטון תחת פיקוח של הממשלה. מנהרות הכרמל הביאו בשורה אמיתית לתושבי האזור.

הכביש מחבר בין הקריות לחיפה וחוסך עבור נהגים רבים לא מעט זמן בעמידה בפקקים ברחבי העיר. המנהרות מחברות בין מחלף חיפה דרום בכביש 2 לצ’ק פוסט, כמו כן יש באמצע הדרך יציאה נוספת בה ניתן לצאת אל מחלף נווה שאנן המוביל לגרנד קניון ונווה שאנן.

המנהרת פתוחות לכל ציבור הנהגים, ניתן לעבור במנהרות לאחר תשלום חד פעמי בכניסה מצפון או מדרום, או לעשות מנוי חודשי ולעבור בלי לעצור במחסום בכניסה למנהרות. 

מדריך לתשלום מנהרות הכרמל

כאמור מנהרות הכרמל מאפשרות להיכנס בתשלום חד פעמי בכניסה או לעשות מנוי חודשי להיכנס ולצאת באופן חופשי מבלי לעצור במחסום. התשלום במנהרות הוא אותו הדבר גם בכניסה חד פעמית וגם עבור מנויים, כמובן היתרון של המנויים הוא שלא צריך לעצור הכניסה. 

מחיר נסיעה במנהרות הכרמל

כאמור מנהרות הכרמל מאפשרות להיכנס בתשלום חד פעמי בכניסה או לעשות מנוי חודשי להיכנס ולצאת באופן חופשי מבלי לעצור במחסום. התשלום במנהרות הוא אותו הדבר גם בכניסה חד פעמית וגם עבור מנו

רכב פרטי תעריף למקטע גרנד קניון : 9.79 שקלים, רכב ציבורי 10.72 שקלים

רכב פרטי תעריף הכביש המלא: 32.16 רכב ציבורי: 32.16 משאית: 53.60 שקלים, ניתן לשלם בכניסות למנהרה גם במזומן וגם בכרטיס אשראי

כדי להצטרף כמנוי ולשלם באופן אוטומטי וליכנס באופן חופשי בכל שימוש במנהרות ניתן להתקשר למוקד שירות הלקוחות של מנהרות הכרמל במספר: 5424* 

החיוב במנהרות הכרמל מתבצע אך ורק כאשר נוסעים בכביש, אין עמלות נוספות מלבד המחיר של נסיעה, זה אומר שלא נוסעים לא משלמים. זיהוי הרכב  כמנוי מתבצע באמצעות מצלמות וידאו, אשר מזהות את מספר הרכב. חשוב לציין שרק מנויים מורשים לנסוע בנתיב המנויים הייעודי.

דרך נוספת להירשם כמנוי לשירות של מנהרות הכרמל היא דרך אתר האינטרנט של החברה בקישור המצורף כאן למטה

ניתן גם להירשם כמנוי דרך מרכזי השירות השונים של מנהרות הכרמל:

מרכז שירות חיפה: מרכז הבקרה של מנהרות הכרמל למגיעים מצפון אין צורך להיכנס לתוך המנהרות

מרכז שירות נחשונים: מרכז התפעול והאחזקה של כביש 6 (HOMC), מחלף נחשונים.

מרכז שירות מגל מזרח: כביש 6, מתחם תחנת הדלק של דור אלון, בין מחלף ניצני עוז למחלף באקה, לנוסעים לכיוון צפון.

מרכז שירות באר שבע: גרנד קניון באר שבע, שדרות טוביהו 125, קומה 2

שעות פעילות המוקדים: בימים ראשון עד חמישי החל מהשעה 10:00 עד 17:00 ימי שישי וערבי חג: 09:00 עד 13:00

כל הדרכים ליצור קשר עם שירות לקוחות מנהרות הכרמל

טלפון: 5424* או 04-6895424 

כתובת למשלוח דואר: ת.ד 25340 חיפה 3125301. 

שעות פעילות מוקד שירות הלקוחות: בימים ראשון עד חמישי החל מהשעה, 08:00 עד 17:00 שישי וערבי חג: 08:00 עד 13:00

במידה ועברתם במסלול של מנויים ואין לכם מנוי, הרכב שלכם מצולם ותשלח לכם התראה על תשלום, ניתן לשלם את הנסיעה דרך אתר האינטרנט של החברה, או להתקשר לשירות הלקוחות של החברה ולשלם במענה אוטומטי או באמצעות נציג אנושי.

מנהרות הכרמל, המכונה גם הכרמלית, הן מערך מנהרות ותחנות תת קרקעיות העוברות דרך הר הכרמל בחיפה, ישראל. המנהרות נבנו על מנת להקל על עומסי התנועה בעיר, והן נפתחו לקהל הרחב ב-2010.

מנהרות הכרמל מורכבות משתי מנהרות העוברות לכיוונים מנוגדים, לכל אחת שני צירי תנועה. אורך המנהרות מעל 6 קילומטרים ומגיעות לעומק של למעלה מ-300 מטר מתחת לפני הים. הם מצוידים במערכות בטיחות מתקדמות, לרבות מערכות כיבוי אש ואוורור וכן מערכת ניהול תנועה מתקדמת.

מנהרות הכרמל הן כביש אגרה, והנהגים חייבים בתשלום עבור השימוש בהן. האגרה משתנה בהתאם לשעה ביום, עם עמלות גבוהות יותר בשעות השיא. המנהרות זוכות להפחתה משמעותית של עומסי התנועה בחיפה, והן הפכו למסלול פופולרי עבור נהגים הנוסעים בין מרכז העיר לפרברים.

למרות הצלחתן לצמצם את התנועה, גם מנהרות הכרמל היו נושא למחלוקת. האגרה זכתה לביקורת כגבוהה מדי, והיו חששות לגבי השפעת המנהרות על הסביבה והיישובים שמסביב. עם זאת, בסך הכל המנהרות נותרו חלק מרכזי בתשתית תחבורה באזור חיפה.

האגרה למנהרות הכרמל בחיפה, ישראל משתנה בהתאם לסוג הרכב והשעה ביום. נכון לשנת 2023, המחירים נעים בין 9-14 שקלים לרכב פרטי בשעות השפל, ו-12-19 שקלים בשעות השיא. לאוטובוסים ולמשאיות יש תעריפים גבוהים יותר. מומלץ לעיין באתר הרשמי של חברת מנהרת הכרמל לקבלת מידע עדכני על אגרות.

5/5 - (3 votes)

לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בהזמנת תורים אונליין?

ניתן להשאיר פרטים וננסה לעזור לך!

error: תוכן זה מוגן!