חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיסון שפעת זימון תורים

האם צריך לקבוע תור לקופת חולים לחיסון שפעת?

מחלת השפעת אשר מתבטאת בחום ובאחד מהתסמינים הבאים: כאבי גרון, שרירים, ראש, שיעול, מצוקה נשימתית, נזלת, חולשה ועייפות מחייבת קבלת חיסון שפעת, אשר מתבצע מדי שנה. החיסון עזור למנוע הידבקות מנגיפים שונים, כך שניתן להגן על עצמכם לאורך כל תקופת החורף.

חיסון השפעת מומלץ לכל האוכלוסייה ובמיוחד לחולים בסיכון שכוללים: בני 65 ומעלה, חולים כרוניים, חולים במחלה קשה, ילדים עד גיל 12 ונשים בהריון. את חיסון השפעת יש לקבל לאחר קביעת תור חיסון שפעת.

איך מתחסנים בחיסון שפעת?

על מנת להתחסן בחיסון שפעת לקראת החורף, יש לקבוע תור חיסון שפעת. רק לאחר שקבעתם תור חיסון שפעת, תוכלו להגיע למרפאה ולקבל את חיסון השפעת, ללא זימון תור חיסון לשפעת לא תוכלו להתחסן. לכן חיסון שפעים תורים מבעוד מועד חשובה עד מאוד במיוחד שמדובר על אוכלוסייה בסיכון.

כיצד קובעים תור לחיסון שפעת?

כדאי לקבוע תור לזימון חיסון שפעת, יש להתקשר לקופת החולים בה אתם חברים, או להגיע למרפאה ולקבוע תור לחיסון שפעת. בעת מועד קביעת תור חיסון שפעת תוכלו לבחור היכן להתחסן ומתי.

היכן ניתנים החיסונים לשפעת?

חיסוני השפעת ניתנים במרפאות קופת החולים בהתאם לשעות הקבלה וכן במקודים נוספים. במידה וחולה אשר מרותק לביתו ואינו יכול לצאת מגיעים אליו לביתו ומחסנים אותו. אם מדובר על תלמידים הם מתחסנים בבית הספר.

מתי יש להתחסן בחיסון השפעת?

החיסון לשפעת מתבצע בחודשים אוקטובר נובמבר בטרם תחילת עונת החורף והשפעות, לכן מומלץ להגיע בחודשים אלה ולקבל את החיסון.

מה כולל בתוכו חיסון לשפעת?

חיסון לשפעת כולל בתוכו נגיפים מתים שונים של זני שפעת או זנים שהופקו בהנדסה גנטית והם מוזרקים בזריקה ישירות לגוף. הודות לנגיפים מומתים אלו וזנים נוספים, יכול הגוף להילחם בסוגי השפעות השונות ולמנוע חולי. החיסון עצמו יעיל מאוד ובטוח עד מאוד לכל מתחסן.

יעילות חיסון השפעת

יעילות חיסון השפעת תלויים בגורמים שונים כגון: התאמת הזנים אשר תוקפים במהלך החורף, מצבה של  מערכת החיסון של החולה, גיל המתחסן ועוד גורמים נוספים. ככל שמתחסנים בטרם תחילת עונת החורף כך יעילות החיסון על הגוף גבוהה ביותר  והסיכוי להידבק במהלך החורף הוא נמוך ביותר.

האם ניתן לקבל את חיסון השפעת בתרסיס ולא בזריקה?

את החיסון בתרסיס ניתן לקבל באף החל מגיל שנתיים ועד גיל ארבעים ותשע, כאשר החיסון החי מוחלש.

האם ניתן לקבל את חיסון השפעת אצל רופא המשפחה?

חלק מרופאי המשפחה יכולים חסן את חברי הקופה אשר נמצאים באוכלוסיות הייעודיות. אך בטרם החיסון עצמו מומלץ לברר עם הרופא מראש. אם אתם רוצים להתחסן אצל רופא המשפחה תוכלו ליצור איתו קשר ולקבוע תור.

 מהם תופעות הלוואי של חיסון השפעת?

תופעות חיסון השפעת הן קלות ביותר וכוללות: נפיחות או אודם באזור החיסון, כאבי שרירים וחום קל. אך תופעות אלו חולפות תוך יומיים. לעיתים נדירות, עלולה להופיע תגובה אלרגית חריפה שמתבטאת בגרד או פריחה נרחבת, ירידה בלחץ, קוצר נשימה או שלשול והקאה, כאבי בטן, סחרחורת ודופק מהיר. במקרה של תופעות לוואי כאלה מומלץ ליידע את המרפאה ולהגיע לקבלת עזרה ראשונה.

תוך כמה זמן מתחיל חיסון השפעת להשפיע?

חיסון השפעת מתחיל להשפיע בין עשרה ימים לשבועיים עד שמתפתחים נוגדנים בגוף.

האם חיסון השפעת יכול לגרום לשפעת?

חיסון שפעת אינו  יכול לגרום לשפעת מכיוון שהוא מורכב מנגיפים מומתים. אך לעיתים ניתן להידבק בצטננות קלה. וזאת מאחר שהשפעת כבר קיננה בעת קבלת החיסון, אך תסמיני המחלה מופיעים לאחר מכן וללא קשר לחיסון.

מדוע יש להתחסן בחיסון שפעת כל שנה?

בניגוד למחלות נגיפיות שונות, חיסון שפעת מתבצע כל שנה. הסיבה לכך היא עקב יכולתו של הנגיף לשנות את תכונותיו מדי שנה ולחמוק מהנוגדנים שמערכת החיסון שלנו מייצרת נגדו בשנה לפני. לכן יש צורך להגיע כל שנה ולהתחסן ובכך לשפר את העמידות נגד נגיפי השפעת השונים אשר משתנים מדי שנה. רצף חיסונים לאורך כל שנה הוא הדרך להילחם בנגיפים אלה.

אם יש אנשים עם רגישות לחיסון השפעת? האם גם להם נותנים חיסון שפעת?

אנשים עם רגישות לחיסון שפעת בין אם זה רכיב אחד או כמה רכיבים, אינם חייבים להתחסן בחיסון שפעת. במיוחד אם מדובר על תגובה חמורה מאוד לאחר חיסון קודם או אלרגיה לחלבון ביצה וכו’. לכן חשוב להתייעץ עם הרופא בטרם קבלת חיסון שפעת.

עזרנו לך? ניתן לדרג

לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בהזמנת תורים אונליין?

ניתן להשאיר פרטים וננסה לעזור לך!

error: תוכן זה מוגן!