חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זימון תור לקופת חולים לאנשים מוגבלי הליכה

להגיע לתור בקופת חולים בתור אדם עם מוגבלות בהליכה זו משימה אינה פשוטה כלל – עליך לתכנן מראש את כל ההגעה, לברר שיש גישה, ולראות שתסתדר שם בהגעה אל הרופא. לאור העובדה כי המרפאה חייבת להיות נגישה, ישנם מספר פתרונות פשוטים לבעיה, עליהם נפרט. לכן, אם אתם רוצים לדעת עוד על הנושא, אנו ממליצים לכם להמשיך לקרוא ולהעמיק.

המצב החוקי

לפי חוק שוויון זכויות אנשים עם מוגבלות, לאורו מוסדר כל הנושא של נגישות, ישנה חובה על מקומות ציבוריים להיות מונגשים. כמובן שקופת חולים מחשבת למקום ציבורי, ולכן לפי החוק, היא חייבת להיות מונגשת לאנשים עם מוגבלות. במידה ואתם מגיעים לקופת חולים שאינה מונגשת, היא פועלת שלא בהתאם להוראות החוק. תוכלו לפנות לנציבות זכויות אנשים עם מוגבלות, והם יטפלו בנושא למול קופת חולים.

הדבר החשוב ביותר בקופת חולים מונגשת – גישה

בתור קופת חולים, או בתור אדם עם מוגבלות שמגיע לקופת חולים, עליכם לבדוק אם ישנה גישה נוחה להגעה לקופת החולים. בגלל שאנשים רבים מגיעים בקלנועית, עליכם לבדוק שיש גישה למעבר של קלנועית.  גישה למעבר של קלנועית, תבטיח לכם שיש גם גישה למעבר של כיסאות גלגלים, זאת משום שהקלנועית רחבה יותר. לכן, ברגע שבדקתם האם ישנה גישת מעבר לקלנועית, ווידאתם כי יש גישה לכלל האנשים הבאים באמצעות כלי עזר.

מקום לשמירת החפצים

וודאו כי ישנו מקום בקופת החולים לשמור את כלי העזר איתם באים האנשים. קלנועית מתקפלת כיום היא כלי נפוץ ביותר, ולכן אנשים רבים עם מוגבלות יגיעו וירצו לאפסן קלנועית מתקפלת במקום מסוים בקופת החולים. השאירו חדר מיוחד לדבר. 

החזקת כלי עזר לאנשים עם מוגבלות

החזיקו בקופת החולים כלי עזר לאנשים עם מוגבלות. קלנועית מתקפלת או כיסא גלגלים יאפשרו לאנשים רבים עם מוגבלות להסתובב בקופת החולים בחופשיות, ולהרגיש שהם יכולים להגיע ממקום למקום מבלי צורך להיעזר באדם אחר. לפי מה שמוסר איש המקצוע אלמוג קינן ממוסך רכבי אמירים, קלנועית מתקפלת גם לא תתפוס לכם יותר מדי מקום. כך גם עזרתם לאנשים רבים, וגם לא הפרעתם לניהול התקין של קופת החולים.

חניות שמורות ונגישות

בדקו שיש חניות שקרובות לקופת החולים שיכולות לשמש עבור אנשים עם מוגבלות. לקופת חולים באים קשישים רבים עם קשיי הליכה, ואנשים עם מוגבלות, לכן חשוב להקפיד על נושא החניה הנגישה בצורה יתרה.

חשיבות הנגישות

במאמר הסברנו את החשיבות החוקית של הנגישות, וכיצד ניתן לפתור את בעיית הנגישות באמצעות מספר שלבים פשוטים. וודאו כי אתם מבצעים את כל השלבים הנדרשים. במידה ואתם עם מוגבלות פיזית, וודאו כי קופת החולים מספקת לכם את כל הזכויות שמגיעות לכם בזכות ולא בחסד. במידה ולא, פנו לנציבות זכויות אנשים עם מוגבלות לצורך קבלת הזכויות בצורה מלאה. 
תור לקופת חולים לאנשים בעלי נכות
תור לקופת חולים לאנשים בעלי נכות
עזרנו לך? ניתן לדרג

לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בהזמנת תורים אונליין?

ניתן להשאיר פרטים וננסה לעזור לך!

error: תוכן זה מוגן!