חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זימון תורים לקשישים

רעיונות וטיפים לממשלה ולנותני שירות כיצד לסייע לקשישים להתגבר על מכשול דיגיטלי

רבים מאיתנו נעזרים היום בטכנולוגיה כדי לקבל שירותים, כמו אפליקציות לשיחות ועידה בווידאו  כדי לשמור על קשר ושירותי סטרימינג כדי להעביר את הזמן.

אבל עבור חלק מהאזרחים הוותיקים, במיוחד אלה ללא כישורים דיגיטליים, אין את היכולת להיעזר ברבים מהשירותים המוצעים כיום על ידי עסקים. משימות כמו קביעת תור לרופא, בנקאות אלקטרונית והזמנת משלוחי מזון יכולות להיות קשות ובלתי אפשרויות ולא זמינות עבור אלה שצריכים זאת יותר  מכל לקוח צעיר ונייד. הם זקוקים לתמיכה כדי לשמור על קשר, זקוקים לעזרה מקרובי משפחה ועוד.

חשוב לוודא שהאזרחים הוותיקים מחוברים. סינגפור היא אחת מהמדינות עם הכי הרבה מבוגרים בעולם. כ-560,000 אנשים בני 65 ומעלה מהווים כחמישית מכלל האוכלוסייה, על פי נתונים סטטיסטיים מ-2019.

כדי לגשר על הפער הטכנולוגי הזה, רשות פיתוח המדיה של Infocomm של סינגפור (IMDA)השיקו  מרפאות וירטואליות דיגיטליות כחלק ממאמצי הממשלה להנגיש שירות למבוגרים. זוהי תוכנית המסייעת לקשישים לקבל עצות ממתנדבים ולגשת לשירותים דיגיטליים חיוניים מהבית.

ההרשמה קלה : כל מה שמשתתף צריך הוא כתובת אימייל כדי להירשם דרך פורטל IMDA המופעל על ידי Microsoft Bookings, כמו גם מכשיר התומך באינטרנט המותקן עם אפליקציית Microsoft Teams.

כ-63% מהקשישים המשתתפים אומרים שהתקנה, למידה ושימוש ב-Teams היו תהליך פשוט עבורם. זה גם הוכח כיעיל מכיוון שאינטראקציה אישית בזמן אמת היא חיונית והובילה את סינגפור להצליח בפרויקט המרפאות.

גם בישראל יש שירות מקוון אונליין לחברי קופות החולים, המשתתפים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות מיועצים אונליין , התעדכנות בטכנולוגיה מאפשרת למבוגר להישאר מעורב ומחובר עם הקהילה .הבנת הטכנולוגיה הדיגיטלית פירושה להישאר מחובר בזמנים בלתי צפויים. זה חשוב במיוחד בזמנים כמו בקורונה, בהם לא תמיד ניתן מענה, לכן חשוב שהממשלה תשקיע ותנגיש טכנולוגיה למבוגר, כדי להרחיב את הידע והכישורים שלו ושהוא יוכל לעשות שימוש בשירות הדיגיטלי.

ממשלת סינגפור השקיעה בעובדים שיעניקו תמיכה לאדם המבוגר שמתקשה, יש נציגים שתפקידם הוא לשרת קשישים ולעזור להם להישאר מחוברים . בהתחלה מסברו  שאינטראקציות פנים אל פנים היו אופציה טובה יותר לעזור לקשישים. אבל עד מהרה הבנו שקל להדריך את המשתתפים באופן וירטואלי. מרפאות דיגיטליות וירטואליות,  נוחות מאוד לקשישים , הם יכולים להזמין תור באינטרנט ולדבר עם רופא בנוחות מביתם.

מכיוון שלקשישים יש סיכון גבוה בהרבה לפתח סיבוכים בריאותיים, המרפאות הווירטואליות הדיגיטליות גם עשויות להציל חיים. ה-IMDA אומר כי קשישים יכולים ללמוד “מיומנויות וידע דיגיטליים כדי שיוכלו לנצל שירותים דיגיטליים כדי להישאר מעורבים, מחוברים ופרודוקטיביים” בבטחה בבתיהם.

בעוד שהדור הישן יותר אימץ אט אט את הסמארטפונים והטכנולוגיה, ההתגברות על מחסומי השפה מציבה גם אתגרים. רוב היישומים זמינים באנגלית, וחלק מהקשישים נתקלים בקשיים בשמירה על הידע שרכשו.

כדי לענות טוב יותר על הצרכים של קשישים, על המרפאות הווירטואליות הדיגיטליות להיות זמינות בעברית, ערבית, רוסית, אמהרית וכו.

אזרחים ותיקים צריכים להיות מסוגלים להשתמש בטכנולוגיה כדי “לעזור להם להישאר מעודכנים במידע העדכני ביותר ולבצע פעולות יומיומיות מהבית, כגון קניית מצרכים באינטרנט או ביצוע שיחת וידאו עם משפחתם.

שירותי בריאות ושירותי רווחה מקוונים הולכים והופכים נפוצים, מה שמגביר את הסיכון שקבוצות מסויימות אולי לא יוכלו לגשת לשירותים אלה וכתוצאה מכך יודרו מקבלת שירות דיגיטלי. החל מסביבות גיל 60 סבירות נמוכה יותר לשימוש בשירותים מקוונים לקבלת תוצאות בדיקות, חידוש מרשמים וקביעת פגישות. מבוגרים נמצאים בסיכון להדרה דיגיטלית, ואפילו יכולת דיגיטלית טובה לא מקלה על סיכון זה בקרב המבוגרים ביותר. ספקי שירותי בריאות ושירותים חברתיים צריכים לשקול את הצרכים והיכולות של משתמשים מבוגרים בצורה יסודית יותר ולהציע שירותים מקוונים קלים לשימוש. יש לספק יותר תמיכה דיגיטלית ואפשרויות הכשרה לאנשים מבוגרים. לא פחות חשוב שימשיכו להינתן שירותי פנים אל פנים וטלפונים לאותם אנשים מבוגרים שאינם יכולים להשתמש בשירותים מקוונים גם כשהם נתמכים.

פורטלי מטופלים הפכו נפוצים ומציעים גישה מקוונת לתוצאות בדיקות, קבלת הודעות, תזמון פגישות ושירותי טיפול עצמי. פונקציות בריאות מקוונות פופולריות כוללות קבלת תוצאות מעבדה או בדיקות אחרות, פגישות מרחוק עם רופא או אחות, חיפוש מידע בריאותי, חידוש מרשם והזמנת פגישות. פורטלי מטופלים נמצאו כמעוררים חוויות חיוביות של מטופלים ומציעים יתרונות רבים, כגון גמישות בתזמון, חיסכון בזמן ותזכורות אוטומטיות שיכולות למנוע החמצת פגישות. השירותים עשויים גם לצמצם את מספר ביקורי הבריאות הפיזיים ולכן עשויים להפחית את העומס הכולל על מערכת הבריאות. אף על פי כן, למרות היתרונות שהשירותים הללו מציעים, השימוש בהם מהווה סיכונים משמעותיים מכיוון שהוא עלול להגביר את אי השוויון החברתי הקיים ולהעמיק את ההדרה הדיגיטלית בין מי שמשתמש בשירותים לאלו שלא. 

הגיל הוא אחד החסמים המהותיים לשימוש בשירותים מקוונים וגורם מרכזי להדרה דיגיטלית. מבוגרים משתמשים באינטרנט בתדירות נמוכה בהרבה מקבוצות גיל צעירות יותר, הן במונחים של שימוש כללי והן במונחים של שימוש הקשור לבריאות. מבוגרים יותר נוטים פחות להשתמש בפורטלים מקוונים .

יש צורך בהבנת הסיבות העומדות בבסיס ההדרה הדיגיטלית הקשורה לגיל לפיתוח אסטרטגיות מניעה שמטרתן לצמצם את סיכוני ההדרה. בקרב אלה מעל גיל 65, גיל מבוגר נמצא קשור בסבירות נמוכה יותר באימוץ טכנולוגיית מידע חדשה. גיל מבוגר נקשר בסבירות נמוכה יותר בהחזקת סמארטפון ושימוש באינטרנט. לכן נמנעת מהם גישה לשירותים מקוונים. יתר על כן, בדרך כלל אין להם כישורים דיגיטליים בסיסיים, מה שעלול לתרום עוד יותר לחוסר הרצון שלהם משימוש בשירותים מקוונים. בנוסף, ירידה קוגניטיבית ופיזית עשויה להשפיע על השימוש הדיגיטלי בשירותים במיוחד בקרב המבוגרים ביותר.עם זאת, שינויים טכנולוגיים, עיצוב ממוקד משתמש  יכול אולי לסייע בפיתרן הבעיה לפחות עבור בני ה60 פלוס שיש להם ידע בסיסי ומחזיקים מחשב וסמארטפון.

חשוב לזהות בצורה יסודית יותר את הקשר בין גיל לכשירות דיגיטלית לשימוש בשירותים מקוונים. לא ידוע אם הגיל מהווה גורם סיכון עצמאי להדרה משירותים מקוונים כאשר לוקחים בחשבון את ההשפעות של כשירות דיגיטלית. יתרה מכך, לא ברור באיזו מידה יכולת דיגיטלית טובה עשויה לחסום את הסיכון הקשור לגיל של הדרה דיגיטלית. כלומר, האם הגיל מהווה גורם סיכון להדרה דיגיטלית רק אם הכשירות הדיגיטלית נמוכה. מציאת תשובות לשאלות שהוזכרו לעיל תעזור לפתח התערבויות יעילות יותר המתייחסות לשימוש נמוך יותר בשירותי בריאות ושירותים חברתיים מקוונים בקרב מבוגרים.

הממשלה צריכה לשאוף לבחון את ההשפעות המשולבות של גיל ומיומנות דיגיטלית על השימוש בשירותי בריאות ושירותי רווחה מקוונים במדגם מייצג גדול המבוסס על אוכלוסייה. באופן ספציפי יותר, לבחון האם ליכולת הדיגיטלית יש את היכולת לחסום את ההשפעות השליליות האפשריות של הגיל על השימוש בשירותים מקוונים,  המטרה צריכה להיות להנגיש שימוש מקוון בקבלת תוצאות בדיקות, חידוש מרשם רפואי, קביעת תור וכו’.

מיומנות דיגיטלית הצליחה למתן את הירידה הקשורה לגיל בשימוש בשירותי בריאות ושירותי רווחה מקוונים בגיל המבוגר. ממצא זה תומך בהצעה שמיומנות דיגיטלית היא חיונית להבטחת אימוץ רשומות בריאות אישיות שעשויות לכלול, למשל, נתוני תוצאות מדווחות על ידי מטופלים, תוצאות מעבדה ונתונים ממכשירים. עם זאת, באיחוד האירופי 80 אחוז מהמרואיינים בגילאי 44-54 דירגו את עצמם כמיומנים דיגיטליים בחיי היומיום שלהם בהשוואה ל-44 אחוזים מבני 65 ומעלה. עבור מבוגרים יותר, השימוש בשירותים מקוונים מצריך לימוד מגוון רחב של מיומנויות חדשות, החל משימוש במסכי מגע במכשירים חכמים, ובכך להתגבר על הפער הדיגיטלי מצריך השקעה בפיתוח מיומנויות אלו. התערבויות שונות, כגון חינוך צעירים להדריך אנשים מבוגרים או משחקים המפתחים מיומנויות מוטוריות וקוגניטיביות הנדרשות לשימוש במכשירים חכמים למשל, נמצאו כמבטיחים. 

מיומנות דיגיטלית טובה לא תמיד ממתנת את הירידה הקשורה לגיל בשימוש בשירותים מקוונים. מחקר קודם מארה”ב הראה שבני 75-79 היו בסבירות נמוכה יותר מבני 65-69 לקבל את הכלים הדיגיטליים, הכישורים והניסיון הנדרשים כדי לנצל את היתרונות של שיטות חדשות מבוססות אינטרנט ומובייל להשגת שירותיבריאות , כלומר אפילו הזקנים המבוגרים ביותר בעלי יכולת דיגיטלית טובה אינם משתמשים בשירותים מקוונים.

אפילו יכולת דיגיטלית טובה אינה מבטיחה מעבר משימוש בשירות מסורתי לשימוש בשירות מקוון. קוגניציה, מוטיבציה, יכולת גופנית ובעיות תפיסתיות זוהו כמחסומים עיקריים לשימוש בקרב אנשים מבוגרים. יתר על כן, חששות של מבוגרים מאובדן פרטיות ואבטחה, חוסר גישה לטכנולוגיה ונושאים פיננסיים עשויים להשפיע. במחקר נמצא כי אנשים מבוגרים בעלי מוטיבציה להשתמש בטכנולוגיית מידע, אך העדפתם למגע אנושי, פחד מהשלכות ובעיות שימושיות מנעו מהם מלעשות שימוש בשירות המקוון. שיטת התקשורת המועדפת על מבוגרים כרוכה באנטראקציות פיזיות פנים אל פנים .

נראה שעד גיל 60 בערך כשירות דיגיטלית אינה קשורה לשימוש בשירות מקוון. לפיכך, חייבות להיות סיבות אחרות מלבד הגיל הקלנדרי לאי שימוש , אולי מחסומים אחרים של שימוש מקוון כמו חוסר אמון, זמינות שירותים, גישות שליליות ובעיות איכות .

גורמים כמו מאפיינים אישיים, קוגניציה, שליטה בשפה, מוטיבציה ויכולת גופנית עשויים להשפיע כאן מאוד ולהשפיע במיוחד על השימוש המקוון של מבוגרים בשירותי הדיגיטל. הדורות הצעירים מכירים יותר את השימוש במכשירים דיגיטליים ומשתמשים בהם בצורה שוטפת יותר, בעוד שדורות מבוגרים נוטים פחות לאמץ טכנולוגיית מידע חדשה , עם זאת לאחר הגעה לגיל מבוגר אפילו מיומנות דיגיטלית טובה לא עוזרת בשימוש בשירותים מקוונים. לפיכך, נראה שלמרות שחשוב לתת הכשרה דיגיטלית, בגיל המבוגר  יש גורמים הקשורים לזקנה כמו ירידה קוגניטיבית ופיזית, שעלולים להפריע לשימוש או להקשות מאוד. 

זימון תורים למבוגרים
זימון תורים למבוגרים

פתרונות

מספרם של שירותי בריאות, חברתיים ושירותים ציבוריים חדשים מקוונים, גדל במהירות. השימוש בשירותים אלו מצריך מהלקוחות ניהול עצמי, שירות עצמי ותפקיד פעיל יותר. במיוחד הזקנים הוותיקים נמצאים בסיכון להדרה דיגיטלית. לכן, יש ליישם כמה אמצעים כדי להגביר את השימוש בשירות מקוון בקרב אנשים מבוגרים. אחת הדרכים להגביר את השימוש בקרב אנשים מבוגרים היא להציע להם תמיכה בשימוש בשירותים מקוונים. לדוגמה, הדרכה ותמיכה מבני משפחה עשויים להגביר את השימוש בשירותים מקוונים בקרב אנשים מבוגרים. עם זאת, בהתחשב בכך שמבוגרים רבים עשויים להתקשות למצוא מישהו שיעזור להם, חשוב שהמגזר הציבורי יציע עזרה ותמיכה בשימוש בשירותים מקוונים.

חוויות חיוביות לגבי שירותים מקוונים וקבלת הטבות משירותים אלה עשויים לעזור להגביר את המוטיבציה ולהוריד את סף ההתנגדות לשימוש בשירותים מקוונים. הממשלה צריכה להציע שירות פשוט, יעיל שנותן מענה אמיתי למבוגרים, כדי להגביר את הסיכוי לאימוץ טכנולוגיה. נמצא שהלקוחות מעריכים את מערכת ההזמנה האלקטרונית בעיקר בגלל היתרונות שהם מפיקים ממנה, דהיינו, גמישות בזמנים, חיסכון בזמן ותזכורות אוטומטיות שמנעו שכחת פגישות. 

ישנם גם חסמי שימוש הקשורים לטכנולוגיה עצמה ורוב המכשירים והשירותים המקוונים אינם מיועדים לקחת בחשבון את הצרכים הייחודיים של מבוגרים שעשויים להיות להם מוגבלויות פיזיות וקוגניטיביות רבות. לכך יכולה להיות השפעה חזקה על השימוש בשירותים מקוונים בקרב מבוגרים. שיפורים טכנולוגיים חיוניים כדי להתמודד עם החסמים הקשורים לגיל המשפיעים על השימוש בטכנולוגיה של מבוגרים. כדי לקדם חוויות משתמש חיוביות ולתמוך בלקוחות חשוב להתמקד בפתרונות טכניים טובים יותר,  להתחשב בצורכי המשתמש בעת עיצוב פתרונות.שימושיות טובה יותר של המערכות עשויה להגביר את הביטחון של אנשים מבוגרים בניהול ענייני הבריאות שלהם באינטרנט, מה שעשוי להגביר את השימוש. 

נראה כי מיומנות דיגיטלית חיונית לשימוש בשירותי בריאות ושירותי רווחה מקוונים כאשר אנשים עוברים את גיל העמידה. לפיכך, יהיה חשוב לספק הכשרה וחינוך לאנשים מבוגרים. ניתן לשפר יכולות ומיומנויות בקרב אנשים מבוגרים, למשל, על ידי הכשרות הכוללת תרגול בזוגות, אפשרות לתרגול עם המכשיר, אפשרות להשפיע על מה ללמוד וזמינות חומר המאפשר תקשורת ולמידה.  ממשלות צריכות לאמץ מידע נוסף על דרכים יעילות כיצד לחזק את הכשירות הדיגיטלית הנדרשת בקרב אנשים מבוגרים על מנת לקדם את הגישה השווה שלהם לשירותים מקוונים שונים והזדמנויות ליהנות מהם.

שירותים מסורתיים, כגון שירותים פנים אל פנים, אינם צריכים להיות מוחלפים לחלוטין בשירותים מקוונים. זה חשוב במיוחד עבור הזקנים המבוגרים ביותר. אפילו מיומנות דיגיטלית טובה לא הצליחה לחסום את השימוש הנמוך בשירותים מקוונים בקרב המשתתפים הוותיקים ביותר. לכן, ישנה חשיבות עליונה שארגוני הבריאות והרווחה ימשיכו להציע את שירותיהם גם באמצעים אחרים מלבד מקוונים, כך שהם יכול לתת תשומת לב מיוחדת ושירות פנים אל פנים לקבוצות שהכי זקוקות לו.

מבוגרים נמצאים בסיכון להדרה דיגיטלית, ואפילו יכולת דיגיטלית טובה לא עוזרת להקל על סיכון זה בקרב המבוגרים יותר, ליתר דיוק, לאחר גיל 60,  חל שימוש נמוך יותר בשירותים מקוונים כגון קבלת מבחן תוצאות, חידוש מרשמים וקביעת תורים. עם זאת, לא היה קשר בין גיל לקיום פגישות מקוונות. מיומנות דיגיטלית הייתה קשורה לשימוש מקוון גבוה יותר בקרב אמצע החיים ובגילאי 60 עד 80, אך לא בקרב המשתתפים הוותיקים ביותר. לכן, כדי למתן את ההדרה הדיגיטלית הקשורה לגיל, הממשלה והשירות הציבורי צריכים שספקי שירותי בריאות ושירותי רווחה יתמקדו בשירותים מקוונים יציבים מבחינה טכנית וקלים לשימוש, שעוזרים להניע את השימוש במיוחד בקרב אנשים מבוגרים. יש לקחת בחשבון את הצרכים והיכולות של משתמשים בגילאים גבוהים לפני הטמעת שירותים מקוונים. יתרה מכך, תמיכה דיגיטלית ואפשרויות הכשרה צריכות להינתן לאנשים מבוגרים, לא רק על ידי ארגוני המגזר השלישי, אלא גם על ידי המגזר הציבורי. עם זאת, יש צורך בשירותים מסורתיים כגון פנים אל פנים ושירותי טלפון כדי להבטיח נגישות של שירותים חיוניים גם לאותם אנשים מבוגרים שאינם מסוגלים להשתמש בשירותים מקוונים.

זימון תורים למבוגרים
זימון תורים למבוגרים

פעמים רבות הגורם החשוב ביותר הוא לא הפתרונות הטכנולוגיים החדשים עצמם, אלא כיצד חברות ומוסדות מעצבים את הטכנולוגיה הזו, ומאמצים אותה להעדפות ולצרכים של קשישים. זה צריך להיעשות בצורה שבני גיל הזהב יהנו להשתמש , יעריכו ובעקבות כך ישתמשו בו יותר. רק אז נוכל לראות את ההשפעות והיתרונות החיוביים מהפתרונות הטכנולוגיים החדשים האלה. 

קשישים צפויים לבלות יותר זמן בבית ככל שהם מתבגרים. לכן חשוב לבדוק אילו פתרונות טכנולוגיים יתאימו בצורה הטובה ביותר לצרכים שלהם בבית.נגישות טכנולוגית אינה בלתי אפשרית, תזכרו שהדור הזה היה למעשה הראשון שמילא את בתיהם בצורות שונות של טכנולוגיה כדי להקל על החיים, כמו מכונת כביסה, מדיח כלים, מקרר, מקפיא, כיריים, טלפון, טלוויזיה וכו’. זה כולל גם צורות קטנות של טכנולוגיית מטבח כמו מכונת קפה, טוסטר אז זה לא רעיון חדש לגמרי עבורם לרכוש פתרונות טכנולוגיים בבית כדי להקל על החיים. 

עד שישה מתוך 10 קשישים דיגיטליים פתוחים להשתמש בטכנולוגיית תקשורת משופרת כדי לתקשר עם חברים ובני משפחה. אחוז זה מראה שככל שיש למבוגר באמת צורך, כדי למנוע בידוד למשל, הוא ילמד את הטכנולוגיה.

טכנולוגיה שתהיה אטרקטיבית  היא רכישות באינטרנט בינה מלאכותית במשק בית יכולה לבצע הזמנות של מוצרים ושירותים באופן אוטומטי, מבלי שבני גיל הזהב יצטרכו אפילו לדעת מה חסר או מה צריך לרכוש. כבר יש לנו היום אמצעי תשלום אוטומטיים עם חשבונות חשמל, למשל. זה כבר משפר את החיים של אנשים מבוגרים .

פונקציונליות טובה יותר היא גם אפשרות עתידית לסייע לקשישים טכנולוגית כדי לשפר את חייהם. לניתן למצוא כפתורים מסוג זה בטלפון או בסמארטפון, בכיריים, במערכת טמפרטורה דיגיטלית בבית או בשלט רחוק. בעיה זו מתגברת עם קשישים שיש להם ראייה לקויה וקואורדינציה. האפשרות להשתמש בקול שלך כדי לשלוט בטכנולוגיות שונות בבית – היתרון ברמקולים של עוזר בית, יכול לעזור להם לפשט את חייהם בבית.

בני גיל הזהב רוצים שהדברים יהיו קלים לשימוש, קלים להזמנה, קלים לרכישה וכן הלאה. אחד מהפתרונות העתידיים האפשריים הוא בית חכם 5G, המורכב מצרור שירותים כמו תאורה חכמה, בקרת מים, מנעולי דלתות ומצלמות מעקב – שירותים רבים יכולים להקל על החיים ולשליטה טובה יותר בצריכת המים והחשמל, במקרה זה, כולם יהיו מקובצים בחבילה אחת, כלומר ספק אחד ואיש קשר שירות אחד עבור כל הטכנולוגיה הביתית הזו. קשישים לא רוצים לבזבז זמן במרדף אחר חברות שונות ואנשי שירות כדי לתקן דברים בבית.   

אמנם יש אמון גבוה בגורמים כמו ספקי שירותי תקשורת, ספקי טלפונים ניידים, חברות IT או ספקי אינטרנט. אבל האמון הגבוה ביותר במקרה זה הוא שהממשלה/מדינות או בנקים יטפלו בנתונים האישיים שלהם. יש לקחת זאת בחשבון בעת ​​טיפול בנתונים אישיים של קשישים.

מבוגרים חוששים שבינה מלאכותית תזמין את המוצרים הלא נכונים. יהיה חשוב להיות שקוף וליידע את הקשישים כיצד פועלת צריכת בינה מלאכותית כדי לבסס את האמון שלהם בכך ולעודד צריכה.

מרפאות רפואיות ניידות הן פתרון הולם, שכן רבים מודעים לבעיות, כמו זמני המתנה, בביקור אצל הרופא או בבית חולים , מבוגרים ישמחו  להגיע למרפאה אוטונומית שתגיע עד אליהם  לקחת  דגימות דם, למשל. מרפאות ניידות יוכלו לסייע בטיפול בחולים , נטילת מדידות, למשל, שיפחיתו את משך הזמן שהצוות הרפואי יצטרך לבלות עם החולים.

לקשישים שונים יש מחסומים שונים. החסם הנפוץ ביותר הוא שבני גיל הזהב חושבים שאין להם זמן לחפש ולהוריד אפליקציה. הם רוצים שהאפליקציה תעבוד באופן מיידי. אפליקציות מותקנות מראש או דרכים פשוטות יותר להורדת אפליקציות הן קריטיות.

עבור חלק, כמובן, כסף הוא בעיה. זה יכול להיות העלות בפועל, אבל יכול להיות גם שבקרב קשישים דיגיטליים הטכנולוגיה הזו נתפסת כיקרה יותר ממה שהיא באמת עבורם. יכול להיות שזה חוסר מידע על המחיר, מחירים נמוכים יותר אמורים לעזור להימנע מחסום מחיר זה.    

ישנה גם מודעות לגבי אפליקציות באופן כללי שחלק מבכירי הדיגיטל מאמינים שאין אפליקציות טובות להורדה, ומסיבה זו הם לא טורחים לחפש אפליקציות. מחסום נוסף הוא מודעות נמוכה לאילו אפליקציות יש בשוק. זהו מסר ברור לכל חנויות האפליקציות כדי ליידע טוב יותר אנשים, במקרה הזה הקשישים, לגבי מה שקיים בפועל בחנויות האפליקציות.

באופן לא מפתיע, מחסום נוסף הוא כישורי טכנולוגיה נמוכים, הדרושים כדי ללמוד כיצד להשתמש באפליקציות. בתחום זה, ישנה אפשרות להעניק קורסים לקשישים כדי ללמוד כיצד להשתמש במכשירים ובשירותים מקוונים.

 המחסום העיקרי הוא שהאפליקציות אינן מותאמות לקשישים, אלא לדורות צעירים בלבד. יש להתאים אפליקציות לרמת ההבנה הטכנולוגית של קשישים ולתחומי העניין שלהם.

ממשלות צריכות להבטיח שבני גיל הזהב יוכלו להשתמש הן ברשתות קיימות והן בטכנולוגיות עתידיות ללא בעיות. זה מוביל להצעה שטכנולוגיה עבור קשישים צריכה להיות תמיד אמינה, צריכים לספק רמה טכנולוגית פשוטה ובמהירות גבוהה של מתן השירות, לתת תמיכה וסיוע ולדאוג לתוכנית שתסייע להם ללמוד בביתם, לא רק על ידי קרוב משפחה, אלא להעניק הכשרה מיוחדת. 

4.9/5 - (10 votes)

לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בהזמנת תורים אונליין?

ניתן להשאיר פרטים וננסה לעזור לך!

error: תוכן זה מוגן!