חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לקבוע תור למבחן תאוריה ולעבור בניסיון הראשון?

אז כמו כל שאר הילדים בכיתה, גם אתם רוצים כבר לגשת למבחן התיאוריה ולהתחיל את המסלול, בדרך לקבלת הרישיון. קודם כל הרשו לנו לברך אתכם. אין ספק, רישיון נהיגה הוא דבר נפלא, מה שמקנה לכם לא מעט חופש ואת התחושה כי למעשה, אתם יכולים מעתה להגיע לכל מקום בארץ בלי שום בעיה. אבל, עד שתחזיקו ברישיון הנכסף, הדרך עוד ארוכה. במאמר הבא נעשה לכם קצת סדר. נסביר בדיוק איך להירשם, ניתן כמה פרטים טכנים חשובים ולא פחות חשוב מזה, תקבלו גם טיפים מצויינים, כאלו שיאפשרו לכם לעבור את המבחן בפעם הראשונה בלי שום בעיה. נשמע טוב? בואו נתחיל. 

קודם כל, כמה פרטים טכנים על המבחן 

מבחן תיאוריה נועד עבור כל מי שמתכוונים להוציא רישיון נהיגה בין אם על רכב פרטי, נהיגה במשאית, באופנוע וכן הלאה. את הבחינה אפשר לעשות בכל סניף של רשות הרישוי ברחבי הארץ, כאשר תירשמו באופן מקווים עבור מבחן התאוריה, תוכלו להשתמש במערכת כדי להשתבץ בנקודה הקרובה ביותר למקום מגוריכם. באתר של הממשלה אליו אפשר להגיע דרך האינטרנט בקלות, תמצאו את רשימת הסניפים המלאה. 

למבחן מותר לגשת פעם אחת ביום לכל היותר. כאשר תגיעו למבחן, תדרשו להביא אתכם תעודת זהות ואת המסמכים המעידים על כוונתכם להוציא רישיון נהיגה כמו טופס ירוק וכן הלאה. את התשלום לבחינה מבצעים מראש בכרטיס אשראי. מחיר הבחינה עומד על 68 שקלים בכל הארץ, באילת, 57 שקלים בלבד. 

אפשר להכניס מים למקום הבחינה. אסור כמובן להיכנס עם טלפונים ניידים או מלווים. המבחן הוא מבחן אמריקאי. במבחן ישנן 30 שאלות, מותר לטעות בארבע שאלות לכל היותר. 

איך מתכוננים למבחן ועוברים אותו בקלות? 

באמת חשוב לזכור כי גם אם מדובר על מבחן תיאוריה וגם כאשר אנחנו מדברים על מבחנים אחרים, הוא תמיד אירוע מלחיץ. הניסיון לזכור את הכל ולא לטעות הוא רגע לא נעים בדרך כלל. מה גם שאם אתם ניגשים כדי לעבור תאוריה, לפני שהפכתם לנהגים של ממש, מה שבדרך כלל קורה שכן כך החוק מחייב, הרי שהרבה פעמים אתם נשאלים שאלות מורכבות, מתחום חדש, אליו עדיין לא ממש נחשפתם כמו שצריך. לכן, הדבר הראשון אותו אנחנו צריכים לקחת בחשבון הוא שגם אם זה נראה כמו מבחן פשוט על פניו, בהחלט כדאי ללמוד לקראתו. 

אגב, כאן נגיד כי לא כל אחד לומד באותה הצורה בדיוק. יש מי שמצליחים ללמוד בקלות דרך שאלות של מבחנים קודמים, יש מי שלימודים זו לא בעיה משמעותית עבורם. אבל יש מי שצריכים בכל זאת הכוונה וליווי מקצועי כדי שיצליחו לגשת לבחינה ולעבור אותה בקלות. אגב, זה ממש לא אומר כי אתם לא תהיו נהגים מצויינים בתום התהליך. אלא, אנחנו מדברים על מכשול פשוט בדרך, אותו תצליחו לעבור אם תלמדו לבקש עזרה ממי שצריך. 

אפשר ללמוד בכיתה פרונטלית ואפשר לעבור את התהליך באופן מקוון 

 היום, לאור העידן הטכנולוגי המתפתח, גם אתם יכולים לקבל מענה לשאלות שלכם ממורה מקצועי, באופן מקוון. אם אין לכם זמן ואתם בכל זאת מעוניינים לקבל הדרכה, ליווי, להתנסות בבחינות לדוגמא ועוד, הרי שהדבר בהחלט אפשרי ואותו אפשר לעשות גם מהבית. כמובן, אם יותר נוח לכם ללמוד בכיתה מסודרת, גם זו אפשרות. 

העיקר הוא להבין כי לאחר הבחינה ולאחר שתקבלו את הרישיון הנכסף, תידרשו להפעיל שיקול דעת בכביש. כאמור, אין כיף גדול יותר מאשר לקבל רישיון נהיגה. אבל כמו שאומרים חכמים מאיתנו: עם כוח גדול, באה אחריות גדולה. הלימודים לא מכינים אתכם למבחן עצמו בלבד. אלא, דרך השיעורים תקבלו את הכלים שיעזרו לכם להפעיל שיקול דעת בכביש בכל רגע נתון בהצלחה. 

5/5 - (6 votes)

לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בהזמנת תורים אונליין?

ניתן להשאיר פרטים וננסה לעזור לך!

error: תוכן זה מוגן!