חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מחדשים דרכון לקראת חופשת הקיץ?

לפני שסוגרים את חופשת הקיץ הבאה, עליכם לזכור לבדוק תאריך תפוגת הדרכון, במידה וצריכים לחדש את הדרכון – מהרו לקבוע תור אונליין לחידוש דרכון ביומטרי, אחרת אתם עלולים לפספס את הטיסה ולשלם כסף רב. כל המידע המלא על חידוש דרכון, קביעת תור אונליין ועד אפשרות סירוב למאגר הביומטרי.

לפני שקובעים תור אונליין לחידוש דרכון, לומדים את הזכויות שלכם

זמני השיא בחידוש הדרכון נמצאים בחודשים שטרם חופשת הקיץ, סיפורים רבים על תורים ארוכים להוצאת דרכון ליוו אותנו במהלך השנים האחרונות – באמצעות ההתקדמות הטכנולוגית, תוכלו לחסוך בשעות יקרות מהיום, לקבוע תור אונליין, לחדש את הדרכון ולחזור לעיסוקים שלכם.
צעד אחד לפני קביעת תור אונליין לצורך חידוש הדרכון, חשוב לדעת את הזכויות המגיעות לכם.

ביוני 2017 מדינת ישראל עברה להנפיק דרכונים ביומטריים בלבד, הדרכון הביומטרי החכם מכיל בתוכו את צילום תווי הפנים ואת טביעת האצבע שלכם.
בהתאם לחוק, צילום תווי הפנים שלכם וטביעת האצבע שלכם נשמרים במאגר מאובטח, לאחר החידוש הדרכון המחודש יהיה תקף ל – 10 שנים מיום חידושו.
לאלו מכם הנחרדים מהעובדה שטביעת האצבע האישית שלכם נכנסת למאגר, ניתן לנשום טיפה לרווחה ולרשותכם עומדת זכות סירוב שמירת טביעת האצבע במאגר הביומטרי, במידה וחתמתם כי אתם מסרבים להיכנס למאגר טביעות האצבע של הדרכון הביומטרי, הדרכון המחודש יהיה תקף ל – 5 שנים מיום חידושו.
במידה והנפקה או חידוש הדרכון מתבצעת לילדים מתחת לגיל 18, תוקפו של הדרכון יהיה לתקופה של כ – 5 שנים.
במידה ואיבדתם את הדרכון ואתם מעוניינים לחדש את הדרכון לקראת הטיסה הקרובה, יהיה עליכם לחתום הצהרה על איבוד דרכון בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה אליה הזמנתם תור אונליין לחידוש הדרכון.

חידוש דרכונים ביומטריים בזימון תור מראש בלבד

תור לדרכון ביומטרי
תור לדרכון ביומטרי

אחרי עשרות שנים בהן המתנו שעות ארוכות לצורך הוצאת דרכון, רשות האוכלוסין וההגירה החליטו כי את הנפקת הדרכון הביומטרי החדש (גם אם אתם עתידים לסרב לטביעת האצבע), יש לעשות באמצעות האינטרנט, קביעת התור לחידוש דרכון תבוצע אונליין דרך אתר רשות האוכלוסין וההגירה או באמצעות מוקד הטלפוני.
במידה ונרשמתם לאתר הרשות, תוכלו לצפות במידע האישי, לעדכן ולבטל את התור לחידוש הדרכון שהזמנתם אונליין.

כמה עולה לחדש דרכון?

כחלק מהמעבר לדרכון ביומטרי והזמנת תור לחידוש הדרכון, רשות האוכלוסין וההגירה מעודדת אתכם לשלם באמצעות האינטרנט, כמו כן ישנם הבדלים בעלות חידוש הדרכון בהתאם לחודשי השנה.
מחירי חידוש דרכון:
– דרכון רגיל: הנפקת דרכון ראשון או חידוש דרכון דרך האינטרנט, כ- 155 ₪ מחודש נובמבר עד פברואר ( כ- 90 ₪ למנפיק/מחדש מתחת לגיל 18), כ- 250 ₪ מחודש מרץ עד אוקטובר ( כ- 125 ₪ למנפיק/מחדש מתחת לגיל 18) וכ- 270 ₪ לאורך כל השנה בתשלום ישיר בלשכה ( כ- 140 ₪ למנפיק/מחדש מתחת לגיל 18).
–  דרכון עסקי מורחב (64 עמודים): הנפקת דרכון ראשון או חידוש דרכון דרך האינטרנט, כ- 305 ₪ מחודש נובמבר עד פברואר, כ- 395 ₪ מחודש מרץ עד אוקטובר וכ- 450 ₪ לאורך כל השנה בתשלום ישיר בלשכה.
במידה ודרכון רגיל או עסקי אבד, נגנב או הושחת אתם צפויים לשלם מחיר כפול ולעיתים יותר מכך.

איזה מסמכים צריך לחידוש דרכון?

אחרי שקבעתם תור אונליין לחידוש דרכון, חשוב לבדוק שאתם מוכנים עם כל המסמכים שצריכים.
לצורך חיסכון בזמן תוכלו להוריד טופס בקשה לדרכון באתר רשות האוכלוסין וההגירה.
יחד עם הטופס, הגיעו עם תעודת הזהות שלכם (לא רישיון נהיגה) ובצירוף הדרכון הישן במידה ואתם מחדשים ישן.
לצורך חידוש דרכון לקטין לרוב מספיק אישור הורה אחד, במידה וההורים גרושים או פרודים יש לספק אישור של ההורה השני.
זמן טיפול בחידוש הדרכון לוקח עד 10 ימי עבודה, הדרכון ישלח אליכם בדואר רשום.

5/5 - (1 vote)

לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בהזמנת תורים אונליין?

ניתן להשאיר פרטים וננסה לעזור לך!

error: תוכן זה מוגן!